Întreținere și mentenanță în atelierul Drive in Autoservice, pentru Audi A8, motor 3.0, la 270.000 km

Solicitare pentru atelierul de mecanică și recomandare Drive in Autoservice.

La Drive in Autoservice am avut o solicitare pentru un Audi A8, 2015, motor 3.0, 270.000 km cu anumite simptome identificate de către client, respectiv: Martor motor aprins, Scârțâit la frânare.

 

După o diagnoză efectuată în cadrul atelierului de mecanică Drive in Autoservice, colegii noștri au recomandat o serie de verificări, reparații/înlocuiri (la nevoie). Conform și programului de mentenanță pentru automobilul în cauză, la 270.000 km s-au recomandat următoarele:

1. Debitmetru de aer defect

2. Verificare sistem frânare

3. Verificare sistem transmisie 

4. S-a recomandat și schimbarea uleiului din cutia automată, deoarece Audi A8 are deja 270.000 km, iar proprietarul nu l-a schimbat niciodată, având în vedere faptul că manualul de întreținere recomandă schimbarea acestuia la 80.000 km, pentru acest model de autovehicul.

 

Așadar, după discuția cu clientul, automobilul a fost programat pentru solicitările menționate. Mai jos, am adăugat și un videoclip în care sunt surprinse câteva cadre din service, din timpul lucrărilor.

În continuare, dorim să descriem în câteva cuvinte ce semnifică ceea ce s-a identificat la Audi A8 și ce presupune fiecare intervenție.

Ce presupun cele patru puncte de mai sus?

1. Verificare sistem frânare

Sistemul de frânare este compus din mai multe elemente cheie, iar fiecare dintre acestea trebuie verificate regulat, pentru a asigura funcționarea corespunzătoare. Așadar, conform programului de mentenanță pentru Audi A8 cu un număr de km de 270.000, echipa Drive in Autoservice a verificat grosimea plăcuțelor de frână și verificarea etanşeităţii şi stării circuitelor de frânare, furtunurilor şi racordurilor.

 

Bineînțeles că, s-au verificat și următoarele:

  • Starea și nivelul de uzură a discurilor de frână, testarea eficienței frânării, nivelul și calitatea lichidului de frână, verificarea sistemului ABS, inspectarea amortizoarelor și a suspensiei, verificarea frânei de parcare (frâna de mână).

În urma tuturor verificărilor la sistemul de frânare,  s-a intervenit unde a fost cazul.

 

2. Debitmetru de aer defect 

 

Debitmetru de aer este o  componentă de bază în sistemul de alimentare cu aer al unui motor.  Acesta asigură proporția corectă aer-combustibil pentru o funcționare eficientă a motorului. Defectarea acestuia poate avea un impact semnificativ asupra performanței și eficienței motorului, motiv pentru care este importantă detectarea timpurie și remedierea oricăror probleme legate de debitmetru.

 Cauze Comune ale Defectării Debitmetrului

  • Contaminare cu impurități: Debitmetrele pot deveni defecte din cauza acumulării de impurități sau murdărie, mai ales în cazul vehiculelor care circulă frecvent pe drumuri prăfuite sau murdare.

  • Uzura Componentelor: Debitmetrele pot suferi de uzură sau deteriorare a componentelor interne cu timpul.

  • Probleme Electrice: Defecțiuni ale circuitului electric sau ale conexiunilor, care pot duce la citiri incorecte sau la incapacitatea dispozitivului de a funcționa.

  • Daune Fizice: Loviturile sau daunele mecanice pot afecta funcționalitatea debitmetrului.

Echipa din atelierul de mecanică a înlocuit debitmetrul defect, cauza fiind contaminarea acestuia cu impurități.

 

3. Verificare sistem de transmisie

Sistemul de transmisie al unui vehicul este un ansamblu de componente mecanice care transferă puterea generată de motor către roți, permițând astfel automobilului să se deplaseze și să se adapteze la diferite viteze de deplasare.

 

Componentele sistemului de transmisie sunt: cutia de viteze, ambreiajul (în cazul transmisiilor manuale), convertizorul de cuplu (în cazul transmisiilor automate), diferențialul, arborii de transmisie.

 

Altfel spus, în acest caz colegii de la atelierul de mecanică au verificat și sistemul de transmisie, conform celor menționate mai jos, iar totul a fost în regulă, mai puțin faptul că nu a fost schimbat uleiul din cutia automată, niciodată. 

  • Diferențial/diferențiale: verificarea etanşeităţii

  • Înlocuire ulei diferenţial spate

  • Verificare dacă există avarie la transmisie (verificarea etanşeităţii)

  • Burdufuri articulaţii homocinetice: verificarea stării şi a etanşeităţii 

  • Arbori planetari: verificarea stării acestora

4. Schimb ulei la autovehicul cu transmisie automată, în cazul nostru, Audi A8

Așa cum menționam mai sus, pentru un astfel de autovehicul se recomandă să fie schimbat uleiul în cutia automată la fiecare 80.000 km. În cazul mașinii clientului nostru, această procedură nu a fost făcută niciodată, iar automobilul are în prezent 270.000 km. 

Colegii de la atelierul de mecanică Drive in Autoservice au efectuat schimbul uleiului la cutia automată pentru Audi A8. 

 

Pentru un Audi A8, motor 3.0, în special la un rulaj de 270.000 km, întreținerea și mentenanța într-un service autorizat sunt necesare din mai multe motive, care vizează siguranța, fiabilitatea și păstrarea valorii vehiculului.

 

Drive in Autoservice – Permanent în siguranță

Leave a Reply