Injectoare Common Rail: Particularități. Avantaje și Probleme comune. Caz Drive in: Volvo S60

În acest articol de Blog, am decis să scriem câteva puncte relevante despre injectoarele Bosch cu sistem de injecție Common Rail. La Drive in Autoservice am avut client cu Volvo S60 (2007, motor 2.4), vehicul care utilizează acest tip de sistem de injecție. Am identificat problema la Volvo S60: injector blocat în chiulasă, iar colegii noștri au rezolvat cazul, așa cum au știut mai bine. Mai jos, găsești mai multe detalii pe acest subiect.

Ce sunt injectoarele auto, respectiv cele Common Rail?

Injectoarele auto fac parte din sistemul de alimentare cu combustibil. Funcționarea corectă a injectoarelor este esențială, având în vedere performanța motorului. 

  • O pulverizare precisă și uniformă a combustibilului asigură o ardere completă, ceea ce duce la maximizarea puterii motorului și la minimizarea consumului de combustibil. 

  • Un injector funcțional reduce emisiile de gaze nocive, contribuind astfel la protecția mediului. 

  • Îmbunătățește răspunsul motorului la comenzi, oferind o experiență de condus mai plăcută.

 

Dacă vorbim despre injectoarele auto Bosch Common Rail, acestea reprezintă o componentă esențială pentru motoarele diesel moderne. Acesta oferă o serie de avantaje, privind eficiența combustibilului, reducerea emisiilor și îmbunătățirea performanțelor.

Cum funcționează Common Rail?

Rampa comună de combustibil (Common Rail), ține combustibilul sub presiune și este conectată prin conducte individuale cu fiecare injector în parte. Presiunea din rampa este controlată electronic de către pompa de combustibil. Datorită acestei inovații, Common Rail este mai eficient și mai prietenos cu mediul înconjurător.

Avantajele oferite de tehnologia Common Rail.

Această tehnologie Common Rail vine cu o serie de avantaje: 

 

  • Asigură timpi de injecție ideali și o cantitate de combustibil potrivită pentru fiecare injector în parte. 

  • Reduce zgomotul și vibrațiile, iar motorul este mai silențios și funcționează mai lin, datorită timpului flexibil de injecție a carburantului.

  • Acest sistem de injecție permite o combustie mai completă, ceea ce duce la un consum mai redus de combustibil și la emisii mai scăzute.

  • Oferă o performanță îmbunătățită motoarelor echipate cu sistem Common Rail. Acest lucru se datorează gestionării mai eficiente a injecției de combustibil și a posibilității de a menține presiunea ridicată a combustibilului,  în toate condițiile de funcționare.

  • Controlul precis al injecției și combustia eficientă pot contribui la o uzură redusă a motorului și la o durată de viață extinsă.

  • Sistemul Common Rail permite dezvoltatorilor să optimizeze motoarele pentru diverse aplicații. Drept urmare, se oferă flexibilitate în ajustarea parametrilor de injecție pentru a îmbunătăți performanța, eficiența și conformitatea cu normele de emisii.

 

Altfel spus, sistemul Common Rail aduce îmbunătățiri semnificative în ceea ce privește performanța, eficiența și impactul ecologic al motoarelor diesel, contribuind la avansarea tehnologică în industria auto.

Probleme care apar la vehicule cu injectoare Common Rail

Deși sistemul de injecție Common Rail este o adevărată revoluție din punct de vedere al eficienței, performanței și reducerea emisiilor, mai jos menționăm cele mai comune probleme care apar la vehiculele cu sistem de injecție Common Rail. Povestim inclusiv despre situația Volvo S60, motor 2.4, an 2007, cu care ne-am confruntat în cadrul atelierului de Mecanică Drive in Autoservice.

Așadar, problemele comune care apar la vehiculele care funcționează cu injectoare Common Rail au legătură cu: O pornire dificilă a motorului, Trepidații ale motorului, Răspuns întârziat la accelerație, Fum excesiv în timpul funcționării, Înfundarea catalizatorului saul filtru de particule.

Problemele sistemului de injecție Common Rail

Mai mult, injectoarele Common Rail pot întâmpina și ele anumite probleme specifice, care pot afecta funcționarea optimă a vehiculului: 

 

  1. Depunerile de carbon sau particulele din combustibil pot duce la blocarea orificiilor de injectare. Acestea afectează modelul de pulverizare, implicit, eficiența arderii. 

  2. În timp, componentele injectoarelor pot suferi de uzură mecanică.

  3. O defecțiune a pompei de înaltă presiune sau a regulatorului de presiune poate afecta performanța injectoarelor.

  4. Problemele cu sistemul electric pot împiedica funcționarea corectă a injectoarelor.

  5. Prezența apei sau a altor impurități în combustibil pot cauza coroziune sau deteriorarea injectoarelor.

  6. Deteriorarea sau blocarea sistemului de retur poate cauza acumularea de presiune în sistemul de combustibil, afectând astfel funcționarea injectoarelor.

Cazul Volvo S60, motor 2.4, an 2007

Așa cum vă spuneam la începutul articolului, am avut la service un Volvo S60, motor 2.4, an 2007, cu injectoare Bosch și un sistem de injecție Common Rail. Proprietarul a identificat faptul că mașina are fum excesiv la accelerare și a decis să aducă mașina la Drive in Autoservice, pentru diagnoză, verificare, identificare problemă și rezolvare. 

 

Astfel, în urma procedurii de service, colegii de la atelierul de Mecanică, au identificat faptul că un injector a fost blocat în chiulasă, din cauza coroziunilor depuse pe corpul injector.

 

Ca o paranteză, blocarea injectorului poate apărea atât la interior, cat și la exterior. 

Injectorul se blochează la interior din cauza defectării duzei combustibilului; Debitul de motorină nu mai are control suficient. 

Injectorul se blochează la exterior din cauza acumulării de rugină. 

 

Pentru eliminearea injectorului din chiulasă, colegii au utilizat dispozitiv special pneumatic pentru extracție în sectoare.

Mai jos, am adăugat și un video, aflat pe canalul nostru de Youtube, în care am surprins o parte din procedura de eliminare a injectorului din chiulasă.

Leave a Reply