• DEFINITII
1.1. In interpretarea Contractului, referirea la oricare din termenii din Condițiile Generale vor avea înțelesul menționat in Anexa nr. 1, care poate fi consultat pe site-ul www.drivein.ro si solicitat la sediul Furnizorului.
• OBIECTUL CONTRACTULUI
2.1. Obiectul Contractului îl constituie prestarea serviciilor auto pentru Autovehiculul deținut de Client, la solicitarea acestuia ori a Delegatului, contra unui preț.
2.2. Cererea poate fi făcută in scris si transmisa prin e-mail, fax si/sau WhatsApp. Semnarea PVPP a autovehiculului in vederea prestării serviciilor tine loc de cerere.
III. INCHEIEREA CONTRACTULUI
3.1. Clientul solicita Furnizorului executarea de lucrări si/sau furnizarea de Piese de schimb, semnând/acceptând unul din următoarele documente: Contract de service, Deviz (estimativ si suplimentar), PVPP.
3.2. Contractul se încheie la sediul Furnizorului si intra in vigoare la data semnării/acceptării de către Client.
• DURATA CONTRACTULUI
4.1. Contractul se încheie pe perioada necesara prestării serviciilor de service, care variază intre 1 zi si 60 zile de la data predării autovehiculului, după caz.
4.2. Durata Contractului se prelungește automat, cu durata corespunzătoare, in următoarele cazuri:
• când este necesara achiziționarea de piese auto pentru prestarea serviciilor;
• când este necesara executarea de lucrări suplimentare.
• DREPTURILE si OBLIGATIILE PARTILOR
5.1. Furnizorul are următoarele drepturi:
• sa primească plata integrala pentru serviciile prestate, inclusiv manopera, si pentru piesele auto pe care le procura si le utilizează, conform facturilor fiscale;
• sa retina Taxa de transport si retur a pieselor comandate, conform art. 9.3;
• sa efectueze parcursuri de proba in limita a maximum 50 km, indiferent de intervalul orar;
• sa retina autovehiculul reparat, pana la plata integrala a facturii de catre Client;
• sa valorifice autovehiculul abandonat pentru plata sumelor datorate de Client.
5.2. Furnizorul are următoarele obligații:
• sa preia autovehiculul in vederea prestării serviciilor acceptate de Client;
• sa presteze serviciile ofertate si/sau solicitate de Client, la termen;
• sa asigure piesele de schimb necesare pentru efectuarea reparațiilor, in condițiile cap. IX si X;
• sa restituie autovehiculul reparat, la termen;
• sa garanteze calitatea serviciilor prestate si a pieselor de schimb pe care le-a procurat si utilizat.
5.3. Clientul are următoarele drepturi:
• sa beneficieze de serviciile ofertate si acceptate, la termenul convenit;
• sa fie anunțat de lucrările necesare si neprevăzute
• sa aștepte doar in zonele special amenajate de la sediul Furnizorului, pe întreaga perioada de efectuare a reparațiilor;
• sa solicite si sa dispună de piesele defecte/înlocuite, la reprimirea autovehiculului, in conditiile cap. IX.
5.4. Clientul are următoarele obligații:
• sa solicite programarea prealabila a lucrărilor si sa o respecte;
• sa predea autovehiculul, la termenul convenit;
• sa accepte, expres sau tacit, documentele întocmite de Furnizor;
• sa plătească integral sumele datorate Furnizorului (prețul, Taxa de transport si retur, Tariful de staționare, penalități, după caz);
• sa preia autovehiculul reparat, in condițiile XI;
• sa nu pătrundă in zonele din incinta service-ului in care se semnalează “Accesul interzis”;
• în situația in care Furnizorul permite Clientului sa asiste la reparații, sa nu stânjenească personalul in efectuarea reparațiilor, sa rămână doar in jurul zonei in care se afla autovehiculul si sa nu se deplaseze in interiorul atelierului.
• EVALUAREA AUTOVEHICULULUI. DEVIZUL ESTIMATIV
6.1. Lucrările de reparații necesare se identifica in urma unei evaluări, respectiv a unei constatări tehnice de specialitate, a unei probe de drum, a unei diagnosticări tehnice, prin demontări/remontări de ansamble/piese de schimb sau combinații a acestor operații.
6.2. Evaluarea autovehiculului constituie o operațiune separata. Costul evaluării include toate cheltuielile rezultate din activitățile necesare si este in sarcina Clientului, in orice caz. Factura pentru serviciul de evaluare se emite de către Furnizor, conform Ofertei/tarifelor afișate.
6.3. După evaluarea autovehiculului, Furnizorul întocmește Devizul estimative (Oferta).
6.4. Devizul estimativ va conține si un termen provizoriu de efectuare a reparațiilor si livrare a autovehiculului. Termenul nu cuprinde perioadele de timp necesare pentru aprovizionarea cu piese de schimb, care nu se afla in depozitul Furnizorului, cel pentru efectuarea Lucrărilor suplimentare si/sau pentru obținerea de aprobări prealabile, care sunt necesare.
6.5. Acceptarea Devizului estimativ de către Client se face in mod expres, prin semnătura, si in mod tacit, prin predarea autovehiculului, in condițiile art. 7.1 – 7.2.
VII. PREDAREA-PRIMIREA AUTOVEHICULULUI
7.1. Predarea autovehiculului de către Client se face in baza Notei de comanda, in care se vor consemna starea exterioara si interioara a acestuia.
7.2. Autovehiculul se considera a fi preluat in custodie numai după semnarea Notei de comanda de către Client.
7.3. Furnizorul primește autovehiculul cu un rând de chei, certificat de înmatriculare (copie) si autorizația de reparații, eliberata de autoritățile competente, in cazul accidentelor.
VIII. EXECUTAREA LUCRARILOR. DEVIZUL SUPLIMENTAR. ACCEPTAREA DEVIZELOR
8.1. Dacă după începerea lucrărilor se constata ca este necesara realizarea unor Lucrări suplimentare fata de cele menționate in Devizul estimativ, Furnizorul va întocmi Devizul suplimentar si-l va comunica Clientului.
8.2. Daca Clientul refuza Lucrările suplimentare, Furnizorul va realiza doar lucrările menționate in Devizul estimativ. Furnizorul este exonerat de responsabilitate pentru rezultatul final, răspunderea sa fiind limitata la lucrările agreate de Client.
8.3. Lucrările realizate, piesele de schimb, materialele auxiliare si/sau timpul de manopera se consemnează in Devizul final.
8.4. Devizul (estimativ, suplimentar ori final) se accepta de Client in mod expres, prin semnătura ori in mod tacit, daca nu este contestat ori refuzat in termen de 24 de ore de la primire.
• PIESELE DE SCHIMB
9.1. Pentru repararea autovehiculului, Furnizorul va asigura, in funcție de opțiunea Clientului, piese de schimb noi OE, OEM sau AM.
9.2. Comanda pieselor de schimb se face doar după achitarea de către Client a unui avans de 100% (pentru piesele originale) din valoarea acestora. Plata avansului reprezintă acordul expres al Clientului de aprovizionare cu reperele comandate.
9.3. Comanda pentru anvelope se face doar dupa achitarea unui avans de 20%.
9.4. In mod excepțional, reparațiile pot fi executate cu piese de schimb asigurate de Client, la cererea scrisa a acestuia.
9.5. Daca piesele asigurate de Client sunt neconforme, manopera pentru demontarea – remontarea lor si/sau costul noilor piese, achiziționate de acesta ori de Furnizor, se suporta suplimentar de Client, ori de cate ori este necesar.
9.6. Clientul are dreptul sa solicite piesele defecte/înlocuite de Furnizor doar la data reprimirii autovehiculului. Cererea se formulează in scris. Dupa ridicarea autovehiculului, Clientul nu mai poate emite nicio pretenție fata de piesele uzate, înlocuite si neridicate.
9.7. Piesele cu vicii ascunse (neconforme), înlocuite de Furnizor in termenul de garanție, sunt proprietatea Producătorului si nu se predau Clientului.
• TERMENUL DE EFECTUARE A REPARATIILOR
10.1. Termenul de efectuare a reparaților este estimat in Contractul de service (Nota de comanda).
10.2. Termenul de efectuare a reparațiilor se prelungește in mod automat, in următoarele situații:
• necesitatea efectuării de Lucrări suplimentare;
• întârzieri in aprovizionarea cu piese de schimb, nedatorate Furnizorului;
• dificultăți de diagnosticare a defectelor;
• alte motive întemeiate.
10.4. Furnizorul va informa Clientul cu privire la prelungirea termenului de efectuare a reparațiilor.
• REPRIMIREA si STATIONAREA AUTOVEHICULUI
11.1. Data reprimirii autovehiculului depinde de termenul de realizare a lucrărilor de service si de data plații prețului de către Client.
11.2. Furnizorul va comunica Clientului finalizarea lucrărilor, prin telefon, SMS, WhatsApp sau e-mail.
11.3. Clientul are obligația sa ridice autovehiculul, in termen de maxim 5 (cinci) zile lucrătoare de la data la care este informat de finalizarea lucrărilor, sub sancțiunea plații Tarifului de staționare.
11.4. Restituirea către Client a autovehiculului reparat se face pe baza Procesului-verbal de reprimire (PVR), doar după achitarea integrala a facturilor.
11.5. Prin semnarea Notei de comanda, Clientul certifica prestarea serviciilor sub aspect cantitativ si calitativ.
11.6. In cazul in care după 6 (șase) luni de la expirarea termenului stipulat in Notificare, Clientul nu poate fi contactat, nu-si achita obligațiile si/sau nu ridica autovehiculul, acesta va fi considerat abandonat. In acest caz, Furnizorul este îndreptățit sa întreprindă toate masurile, prin orice mijloc, pentru recuperarea oricărui prejudiciu cauzat sau eventual, precum si a oricăror debite.
XII. TARIFARE. PRETUL CONTRACTULUI
12.1. Manopera se determina conform normativelor de timp de manopera elaborate de Producător. Timpul de manopera nu este egal cu timpul calendaristic. Timpul de manopera poate depăși timpul calendaristic atunci când fluxurile de reparații impun realizarea concomitenta a mai multor activități.
12.2. Prețul pieselor de schimb si al produselor consumabile sunt puse la dispoziția Clientului, la simpla sa cerere.
12.3. Prețul evaluării/diagnosticării, orei de manopera si parcării sunt afișate la recepția Furnizorului.
12.4. Prețul Contractului care rezulta din Deviz, estimativ, suplimentar sau final, după caz, se facturează.
12.5. Factura finala reprezintă valoarea totala pentru evaluare, materialele folosite, piesele de schimb achiziționate de Furnizor, utilizate pentru reparații, Tariful pentru transport si retur, manopera, Tariful de staționare, din care se va deduce avansul contractual, după caz.
12.6. Pentru neridicarea autovehiculului reparat in termenul prev. de art. 11.3, Clientul datorează Tariful pentru staționare in incinta service-ului de 300 lei/zi, pentru fiecare zi de staționare suplimentara.
XIII. MODALITATE si TERMENE DE PLATA
13.1. Prețul se achita integral, prin card, virament bancar si/sau numerar:
• in baza facturii emise de Furnizor pentru evaluare, in cazul in care Clientul nu accepta Devizul estimativ;
• in baza facturii emise de Furnizor, conform Devizului final.
13.3. Plata prețului se face la data restituirii autovehiculului
13.4. In situatii contractuale, termenul de plata poate varia pana la 30 zile.
13.4. Facturile emise conform Devizului acceptat potrivit art. 8.6, nu mai pot fi contestate.
XIV. RASPUNDEREA CONTRACTUALA
14.1. Părțile se obliga sa execute Contractul cu buna-credință, sinceritate si seriozitate, sa urmărească si sa se informeze reciproc asupra derulării Contractului.
14.2. Furnizorul nu răspunde de obiectele personale aflate in autovehiculul predat de Client.
14.3. Furnizorul nu răspunde de eventuale deficiente ale caroseriei (ex: zgârieturi) care nu pot fi vizualizate la preluare datorita stării in care se preda autovehiculul (ex: acoperit de praf, noroi, gheata, etc).
14.4. Clientul declara in mod expres ca este de acord ca probele de drum sa se facă pe cheltuiala sa.
14.5. Clientul declara in mod expres ca la data introducerii in reparație, Autovehiculul are inspecția ITP valabila, polița RCA valida si rovinieta. Clientul răspunde in cazul in care Autovehiculul supus probei de drum este depistat fără ITP, polița RCA valabila si/sau rovinieta.
14.6. În situația in care Clientul refuza intervenții la Autovehicul pentru remedierea defecțiunilor si uzurii care afectează siguranța pasagerilor si a circulației si nu accepta soluțiile propuse de Furnizor pentru înlăturarea anomaliilor constatate, răspunde exclusiv pentru orice consecințe rezultate din prezenta in trafic a Autovehiculului. In consecința, Clientul exonerează Furnizorul de orice răspundere in caz de incident/accident care poate avea o legătură cu neremedierea defecțiunilor semnalate.
14.7. Daca Clientul asista la realizarea lucrărilor in alte zone decât cele special amenajate, cu acordul ori fără acordul Furnizorului, își asuma întreaga responsabilitate pentru orice tip de vătămări pe care le-ar putea suferi. In acest caz, Furnizorul este exonerat in întregime de orice răspundere.
14.8. Furnizorul nu va fi implicat in niciun litigiu ce poate interveni intre o Societate de asigurări si Client, indiferent de natura acestuia.
14.9. Pentru neplata integrala a sumelor datorate, Furnizorul beneficiază de un drept de retenție asupra autovehiculului reparat. Bunul se preda Clientului daca acesta achita debitele in termen de 6 luni de la data scadentei.
XV. GARANTII
15.1. Furnizorul acorda garanții in condițiile Anexei nr. 2 la Contract, care poate fi consultata pe site ___ si solicitata la sediu.
XVI. FORTA MAJORA si CAZUL FORTUIT
16.1. Forța majora si cazul fortuit exonerează de responsabilitate partea care le invoca, daca prejudiciul produs se datorează acestora. In acest caz, răspunderea părților pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale este înlăturata.
XVII. NOTIFICĂRI
17.1. În accepțiunea părților, orice notificare adresata de una dintre părți celeilalte este valabil îndeplinita daca este transmisa telefonic, WhatsApp, e-mail sau posta cu confirmare de primire, la numerele si/sau adresele menționate in Contract.
17.2. Notificările verbale se pot lua in considerare de părți, daca nu sunt confirmate prin intermediul uneia din modalitățile prevăzute la art. 17.1.
XVIII. SOLUTIONAREA RECLAMATIILOR SI A LITIGIILOR
18.1. Părțile convin ca orice neînțelegere privind validitatea Contractului sau rezultata din interpretarea, executarea ori încetarea acestuia sa fie rezolvate pe cale amiabila.
18.2. In cazul formulării unei reclamații, aceasta va fi soluționata de Furnizor in 30 (treizeci) de zile, răspunsul putând fi comunicat prin e-mail/Whatsapp/posta.
18.3. Când rezolvarea litigiilor pe cale amiabila nu este posibila, părțile se pot adresa instanței judecătorești competente de la sediul Furnizorului.
• DISPOZITII FINALE
19.1. Contractul, inclusiv Condițiile generale, reprezintă voința părților si înlătură orice alta înțelegere verbala, anterioara sau ulterioara încheierii acestuia.
19.2. Modificarea Contractului se face doar prin act adițional, semnat de ambele părți.
19.3. Contractul include si următoarele Anexe: nr. 1 – Definiții, nr. 2 – Condiții de acordare a garanțiilor, nr. 3 – Acord privind prelucrarea datelor cu caracter personal, nr. 4 – Oferta, nr. 5 – Nota de comanda (NC), nr. 6 – Deviz (estimativ, suplimentar ori final) si nr. 7 – Proces-verbal de restituire (PVR).
20.4. Persoana care prezinta documentele de identitate ale autovehiculului este considerata a fi împuternicita de Client sa semneze contractul de service, devizele, procesele-verbale si/sau orice alt document aferente acestuia, sa predea si sa reprimească autovehiculul.
20.5. Prin semnarea Contractului, Clientul declara ca a fost informat cu privire la clauzele contractuale/condițiile generale si ca înțelege sa le respecte.
Prezentul contract a fost redactat si semnat astăzi, ____, in 2 (doua) exemplare originale, care conțin 5 (cinci) pagini fiecare, exclusiv anexele, fiecare parte intrând in posesia unui exemplar.
Furnizor Client
Mironimob SRL
DEFINITII
Autovehicul – bunul (autoturism si/sau autoutilitara de pana la 5,5 tone) detinut de Client cu orice titlu, pentru care acesta a solicitat efectuarea de lucrari de mentenenta/reparatii si/sau livrarea de piese, cu datele de identificare: marca, seria de sasiu si/sau nr. de inmatriculare, care rezulta din documentele acestuia (certificat de inmatriculare, carte de identitate, s.a.).
Furnizor – SC MIRONIMOB SRL, care functioneaza sub brand Drive in Autoservice, reparator autorizat de catre Registrul Auto Roman (RAR) si furnizor de piese de schimb.
Client – proprietarul sau utilizatorul de fapt si/sau de drept al Autovehiculului. Clientul poate fi reprezentat de Delegat. Pentru evitarea oricarui dubiu, in interpretarea Contractului si a Conditiilor Generale, Delegatul este asimilat Clientului.
Delegat – persoana fizica, cu sau fara procura ori imputernicire scrisa din partea proprietarului/utilizatorului de drept, care solicita Furnizorului, in numele Clientului, realizarea de lucrari si/sau livrarea de piese de schimb. Partile convin ca pentru semnarea Contractului, predarea si/sau reprimirea autovehiculului, nu este necesar ca Delegatul sa prezinte o procura notariala din partea Clientului, fiind suficienta confirmarea Clientului.
Producator – constructorul autovehiculului ce face obiectul prestatiilor Furnizorului.
Servicii auto – sunt lucrarile de service sau al pieselor si alte tipuri de lucrari.
Constatare
Evaluare – operatiunea de verificarea sumara a autovehiculului, in vederea intocmirii Devizului estimativ.
Diagnoza – interogarea cu ajutorul unui tester de diagnoza a tuturor sistemelor electronice de comanda si control ale unui autovehicul care permite verificarea parametrilor de functionare ale sistemelor, interogarea si citirea codurilor de defecte, executarea setarilor de baza, reparametrizarea componentelor inlocuite, citirea valorile reale de functionare si compararea cu valorile cerute de unitatile de control.
Lucrari de service – sunt lucrarile de intretinere si/sau de reparatii. Lucrarile de service se tarifeaza conform normativelor de timp stabilite de Producator in varianta in vigoare la data semnarii Contractului si/sau la data restituirii autovehiculului.
Lucrari de reparatii – sunt cele care se identifica in urma unei constatari tehnice de specialitate, a unei probe de drum, a unei diagnosticari tehnice, prin demontari/remontari de ansamble/piese de schimb sau combinatii a acestor operatiuni.
Lucrari suplimentare – lucrari neprevazute si necesare pentru aducerea autovehiculului in buna stare de functionare, care nu pot fi stabilite cu ocazia evaluarii initiale, ci dupa inceperea lucrarilor de service, si care sunt enumerate in Devizul suplimentar. Acestea nu cuprind operatiunile de pregatire/comandare a materialelor.
Manopera – reprezinta operatiile tehnice executate de personalul de specialitate al Furnizorului, conform tehnologiilor si reglementarilor Producatorului. Manopera este exprimata in ore norma centezimale, determinate in baza Normativelor de Timp utilizate de Furnizor (Haynes Pro). Ora norma este calculata sa acopere volumul lucrarilor executate de toti specialistii implicati in proces.
Produse consumabile – solutia de spalat parbrizul, uleiurile, aditivii, antigelul, lichidul de frana, filtrele (de ulei, aer, combustibil, etc.), becurile, stergatoarele de parbriz si accesoriile auto.
Piese de schimb (PS) – reprezinta piesele de schimb, folosite la intretinerea si reparatia autovehiculelor. Furnizorul comercializeaza si utilizeaza pentru mentenanta/reparatii piese de schimb OE, OEM si AM.
Piese de schimb OE (Original Equipment sau Genuine) – piese de prim montaj, folosite de producatorul auto in procesul de ansamblare a unui autovehicul nou. Piesele de schimb OE (piese de origine) sunt produse de producatorul auto sau de un furnizor aflat sub contract de exclusivitate cu acesta si au inscriptionate logo-ul producatorului si a marcii auto. Au un nivel de calitate excelent si pretul cel mai mare.
Piese de schimb OEM (Original Equipment Manufacturer) – piese produse de furnizorul care monteaza piese de origine pe o masina si respecta standardele de calitate impuse de producatorul masinii. Piesele de schimb OEM sunt marcate doar cu logo-ul producatorului. Au un nivel de calitate foarte bun sau excelent si preturi accesibile.
Piese de schimb AM (AfterMarket) – piese produse de alti producatori decat cei care produc OE sau OEM, care au achizitionat drepturile de a le produce si sunt omologate de organismele international. Piesele de schimb AM (piese economice omologate) sunt marcate doar cu logo-ul producatorului. Au un nivel de calitate bun si foarte bun, in functie de producator, si preturi foarte accesibile.
Piese de schimb SH (Second Hand) – bunuri mobile corporale care pot fi refolosite în starea în care se află sau după efectuarea unor reparaţii;
Deviz – documentul comercial emis de Furnizor si insusit/acceptat de parti, care, in functie de etapa in care este intocmit, poate fi: estimativ, suplimentar ori final. Pentru claritate, Furnizorul emite un singur document, intitulat “Deviz”, care, in functie de etapa in care este intocmit, poarta in Contract denumiri diferite: Deviz estimativ, Deviz suplimentar ori Deviz final.
Devizul estimativ – documentul comercial intocmit de Furnizor cu ocazia evaluarii initiale a autovehiculului, insusit si/sau acceptat de parti, ce cuprinde lista operatiilor estimate a fi executate asupra Autovehiculului, conform Normativelor tehnice (Haynes Pro): manopera + piese de schimb necesare + preturi aferente. Operatiile si piesele de schimb sunt determinate in baza unei constatari/diagnosticari facuta de Furnizor si/sau a unei solicitari scrise a Clientului. Devizul estimativ are valoare informativa, se stabileste fara efectuarea de demontari si ofera un cost estimativ al lucrarilor de service. Devizul estimativ coincide cu oferta Furnizorului.
Deziv suplimentar – documentul comercial intocmit de Furnizor, conform Normativelor tehnice (Haynes Pro), dupa inceperea realizarii lucrarilor mentionate in Devizul estimativ, ce cuprinde lista serviciilor si pieselor care nu au putut fi stabilite cu ocazia evaluarii initiale si care sunt necesare pentru aducerea autovehiculului in buna stare de functionare.
Deviz final – documentul comercial final aferent facturii fiscale, intocmit de Furnizor. Devizul final cuprinde lucrarile realizate, piesele de schimb utilizate, manopera, etc. Devizul final se emite in 2 situatii:
Dupa finalizarea evaluarii initiale, daca Clientul nu accepta Devizul estimativ. In acest caz, Devizul final cuprinde doar costul evaluarii, inscris si in Devizul estimativ;
Dupa prestarea serviciilor (ex: reparatii). In acest caz, Devizul final cuprinde atat mentiunile din Devizul estimativ, cat si din cel suplimentar.
Predare – primire autovehicul – operatiunea de predare a autovehiculului de catre Client catre Furnizor, in vederea evaluarii si/sau prestarii serviciilor.
Pretul manoperei – contravaloarea in bani a Manoperei, calculata prin inmultirea numarului de ore norma cu tariful orar.
Tarife pentru serviciile prestate – preturile mentionate in Devizul estimativ (oferta) acceptata de Client.
Tarif pentru parcare – taxa de 30 lei/zi pentru parcarea autovehiculului reparat, in incinta service-ului, dupa expirarea termenului de ridicare.
Taxa de transport si retur – 100% din valoarea pieselor originale achizitionate de Furnizor, in vederea efectuarii reparatiilor, pe care Furnizorul nu le poate returna vanzatorului, conform conditiilor contractuale ale acestuia.
Termenul pentru predarea autovehiculului – data la care Clientul a fost progamat sa predea autovehiculul in vederea evaluarii.
Termen de efectuare a reparatiilor – termenul de efectuare a reparatiilor stabilit prin Contractul de service incheiat la predarea autovehiculului. Termenul de efectuare a reparatiilor se prelungeste automat cu durata corespunzatoare procurarii pieselor de schimb si in celelalte cazuri enumerate la art. 10.3 din Contract.
Termenul final de efectuare a reparatiilor – termenul stabilit de Furnizor pentru finalizarea lucrarilor de reparatii, care se comunica Clientului, in cazul in care se aproba efectuarea de lucrari suplimentare.
Termen de ridicare a autovehiculului – termenul convenit de parti ori stabilit de Furnizor si comunicat Clientului in scris, la care sa se faca reprimirea autovehiculului.
Garantia legala de conformitate – protectia juridica a consumatorului rezultata prin efectul legii in raport cu lipsa de conformitate, reprezentand obligatia legala a Furnizorului fata de consumator ca, fara solicitarea unor costuri suplimentare, sa aducă produsul la conformitate, incluzand repararea sau inlocuirea produsului, daca acesta nu corespunde conditiilor enuntate in declaratiile referitoare la garantie sau in publicitatea aferenta.
Termen de garantie – limita de timp, care curge de la data dobandirii produsului sau serviciului, pana la care producatorul sau prestatorul isi asuma responsabilitatea remedierii sau inlocuirii produsului sau serviciului achizitionat, pe cheltuiala sa, daca deficientele nu sunt imputabile consumatorului.
Viciu ascuns – deficienta calitativa a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscuta si nici nu putea fi cunoscuta de consumator prin mijloacele obisnuite de verificare.
Forta majora – orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil si inevitabil. Pentru evitarea oricarui dubiu, prin caz de forta majora se intelege, fara a se limita la, fenomenele naturale, externe, avand caracter extraordinar si absolut impredictibil (ex: cutremur).
Caz fortuit – un eveniment care nu poate fi prevazut si nici impiedicat de catre cel care ar fi fost chemat sa raspunda daca evenimentul nu s-ar fi produs.
Accident auto – evenimentul in care a fost implicat cel putin un vehicul in miscare, care s-a produs pe un drum deschis circulatiei publice ori si-a avut originea intr-un asemenea loc si care a avut ca urmare decesul, ranirea unora sau a mai multor persoane ori avarierea a cel putin unui vehicul sau alte pagube materiale.
Incident auto – evenimentul in care a fost implicat un vehicul, care s-a produs pe un drum deschis sau nu circulatiei publice ori si-a avut originea intr-un asemenea loc si care a avut alte consecinte decat in cazul unui accident auto.
CONDITII DE ACORDARE A GARANTIEI
Conditii de acordare a garantiei
Drepturile Clientului sunt asigurate in conformitate cu legislatia in vigoare.
Se acorda garantie conform legii pentru toate produsele comercializate de Furnizor, cu exceptia Produselor consumabile.
1.4. Orice pretentie de garantie pentru un bun vandut sau serviciu efectuat nu va fi luata in considerare daca factura aferenta acestora nu a fost achitata conform angajamentului intre parti.
Garantia pentru Piesele de schimb livrate si/sau folosite de Furnizor
2.2. Furnizorul raspunde fata de Client pentru orice neconformitate care exista in momentul livrarii Pieselor de schimb, care este constatata in termenul oferit de producator de la data respectiva, cu exceptia cazurilor prev. la art. 5 din Anexa.
2.3. Garantia acopera defectele de fabricatie, doar in conditiile exploatarii corecte, respectarii planului de mentenanta, depozitare, etc. stabilite de Producator.
2.4. Garantia acopera repararea si/sau inlocuirea pieselor recunoscute ca fiind defecte, conform tehnologiilor si metodelor de diagnosticare ale Producatorului, in conditiile montarii acestora intr-o unitate autorizata de R.A.R.
2.5. Piesele de schimb originale/de origine (OE) vandute de Furnizor, montate pe Autovehicul si inscrise in factura, beneficiaza de garantia acordata de Producator de 18 luni.
2.6. Piesele de schimb echivalente (OEM/AM) vandute de Furnizor, montate pe Autovehicul si inscrise in factura, beneficiaza de garantia acordata de Producator, conform certificatului de garantie care insoteste marfa si este eliberat de acesta.
2.7. Piesele de schimb de ocazie (SH) vandute de Furnizor la cererea Clientului, montate pe Autovehicul, in service RAR si inscrise in factura, beneficiaza de garantia de 30 zile
Garantia pentru alte produse livrate si/sau folosite de Furnizor
3.1. Pentru anvelope, acumulatori, etc, garantia este cea asigurata de Producator.
3.2. Pentru curele de transmisie si alte componente ale sistemului de distributie se acorda garantie doar in conditiile specificate de Producator, respectiv in limita numarului de kilometri sau a perioadei de timp la care producatorul Autovehiculului recomanda schimbarea componentei sistemului.
3.3. Pentru lubrifianti, termenul este cel mentionat pe ambalaj.
3.4. Nu se acorda garantie pentru produsele consumabile: solutii de spalat parbrizul, uleiuri, aditivi, antigel, lichid de frana, filtre (de ulei, aer, combustibil, etc), becuri, stergatoare de parbiz si accesorii auto.
Garantia pentru manopera
Garantia acopera costurile cu manopera aferenta, daca piesele au fost montate in atelierul Furnizorului.
Garantia pentru manopera unei operatii de service este de 30 zile.
Pierderea garantiei. Excluderi
5.1. Bunurile si serviciile NU sunt acoperite de garantie:
in cazul folosirii de catre Client de combustibili, lichide, piese sau consumabile necorespunzatoare, neomologate sau necertificate;
in cazul utilizarii in continuare a Autovehiculului dupa semnalarea la bord a unei defectiuni, chiar si pentru scurt timp (lampile rosii aprinse: ulei, racire, incarcare, etc)
in cazul defectiunilor aparute ca urmare a altor defectiuni neremediate la timp;
in cazul depasirii greutatii maxim admise de incarcare a Autovehiculului;
pentru defectele care sunt efectul modificarilor aduse specificatiei originale a Autovehiculului;
pentru reglaje si curatiri, tensionarea curelelor de transmisie, geometria trenurilor de rulare, echilibrarea rotilor si verificarea presiunii in pneuri, restrangerea piulitelor, reglajele farurilor, controlul functional, inclusive proba de drum, controlul nivelului lichidelor de lucru, intretinerea bateriei si alte dereglari, indiferent daca sunt sau nu consecinta intretinerii ori utilizarii necorespunzatoare sau a interventiei unor persoane neautorizate;
in cazul defectarii datorate unei intretineri defectuoase, suprasolicitarii autovehiculului, abuzurilor, efectuarii incorecte a reparatiilor si intretinerii de catre terti;
daca autovehiculul a fost folosit in alte scopuri decat cel specificat de Producator sau a fost exploatat in alte conditii: participari la curse, raliuri sau alte competitii sportive;
in cazul intervenirii asupra bunului de catre un tert, indiferent daca este sau nu service autorizat RAR.
Pentru piesele comerciale intern, se ofera garantie doar daca au fost montate intr-un service autorizat RAR.
5.2. Dreptul la garantie se pierde daca bunul cumparat a fost necorespunzator exploatat, manipulat, suprasolicitat. Pentru evitarea oricarui dubiu, nu se acorda garantie in urmatoarele situatii, dar fara a se limita la acestea: prezinta urme ale unor factori externi, supraincalzit, rupt, lovit, suprasolicitat, modificari la instalatia electrica, etc.
5.3. Furnizorul nu datoreaza garantii daca defectiunea se datoreaza unei actiuni exterioare si/sau unei intretineri neconforme cu recomandarile Producatorului.
5.4. Defectiunile la sistemele si/sau partile care nu au facut obiectul contractului nu sunt in sarcina Furnizorului si nu constituie obiect al vreunei garantii.
5.5. Furnizorul nu ofera garantii pentru piesele de schimb procurate de Client, noi sau second-hand.
Remedii in cadrul termenului de garantie
6.1. In caz de neconformitate a bunurilor facturate, Clientul are dreptul de a beneficia de aducerea in conformitate.
6.2. Aducerea in conformitate a bunurilor facturate se realizeaza prin repararea sau inlocuirea acestora, cu excepţia cazului in care masura corectiva aleasa ar fi imposibila sau, in comparatie cu cealalta masura corectiva disponibila, ar impune Furnizorului costuri care ar fi disproportionate, luand in considerare circumstantele legale.
6.3. În cazul în care neconformitatea urmează să fie remediată prin repararea sau înlocuirea bunurilor, Clientul are obligatia sa puna bunurile/Autovehiculul la dispoziţia Furnizorului.
6.4. Repararea sau inlocuirea se efectueaza in conditiile legii, in termen de 15 (cincisprezece) zile de la data cand Clientul a solicitat aducerea in conformitate. Termenul se prelungeste automat cu durata corespunzatoare procurarii bunurilor (ex: piese de schimb).
6.5. Furnizorul isi rezerva dreptul de a decide, in conformitate cu manualele de reparatii ale Producatorului, metoda de remediere in garantie a pieselor/componentelor vandute.
6.6. Furnizorul poate refuza sa aduca in conformitate bunurile facturare daca reparatia sau inlocuirea este imposibila sau i-ar impune costuri disproportionate.
6.7. Daca repararea sau inlocuirea nu este posibila, prin exceptie de la regula prev. de art. 6.1, Clientul are dreptul fie sa obtina o reducere proportionala a pretului, fie restituirea acestuia.
6.8. Reducerea de pret este proportionala cu diminuarea valorii bunului inlocuit în comparatie cu valoarea pe care ar avea-o acesta daca ar fi in conformitate.
6.9. Restituirea pretului se face doar in cazul incetarii Contractului de catre Client, in conditiile legii. Ca efect al incetarii, Clientul are obligatia sa restituie bunul.
6.10. Clientul nu are dreptul sa obtina încetarea contractului daca neconformitatea este minoră.
Remedii dupa expirarea termenului de garantie
7.1. Dupa expirarea termenului de garantie, Clientul pot pretinde remedierea sau inlocuirea bunurilor care nu pot fi folosite potrivit scopului pentru care au fost realizate, ca urmare a unor vici ascunse aparute pe durata medie de utilizare a acestora.
7.2. Garantia pentru vicii este datorata daca viciul sau cauza lui exista la data predarii.
7.3. Orice viciu ascuns al pieselor procurate de Furnizor trebuie semnalat de Client in termen de 2 (doua) zile lucratoare de la data descoperirii
Data inceperii garantiei
8.1. Garantia incepe de la data livrarii bunurilor/Autovehiculului si plata facturii aferente.
Conditii de acordare a garantiei
9.1. Orice reclamatie privind neconcordanta dintre bunuri si factura se accepta doar daca este facuta in scris, in termen de maximum 2 zile lucratoare de la data descoperirii problemei.
9.2. Clientul care solicita acordarea garantiei, trebuie sa se prezinte la sediul Furnizorului cu Autovehiculul pe care se afla piesa ce face obiectul garantiei si documentele acestuia.
NOTA DE INFORMARE
cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal
In conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE, denumit in continuare “GDPR”, SC Best Autobild Service SRL, in calitate de Furnizor/Operator de date cu caracter personal, va aduce la cunostinta urmatoarele:
1.1. Respectam dispozitiile legale privitoare la protectia datelor cu caracter personal, denumite in continuare “Date”, si punem in aplicare masuri tehnice si organizatorice de protejare a tuturor operatiunilor privitoare in mod direct sau indirect la acestea, de prevenire a prelucrarii neautorizate sau ilegale, inclusiv a pierderelor sau distrugerilor accidentale sau ilegale.
1.2. Prelucram urmatoarele categorii de date cu caracter personal: date de identificare (nume si prenume, data nasterii, adresa de domiciliu, CNP, serie si numar act de identitate, data emiterii si expirarii acestuia, semnatura), numar de telefon, adresa e-mail, nr. de inmatriculare al autovehiculului, date de localizare, poze, video si/sau alte date personale.
1.3. Prelucram datele cu caracter personal doar in urmatoarele scopuri:
desfasurarea relatiei contractuale si comunicarea cu dvs;
indeplinirea obligatiilor legale instituite in sarcina Operatorului (ex: fiscale);
redactarea inscrisurilor in numele dvs, potrivit mandatului incredintat in relatia cu Asiguratorul;
asigurarea securitatii persoanelor si bunurilor aflate in si la sediul nostru;
prezentarea serviciilor si produselor noastre si evaluarea gradului dvs. de satisfactie;
participarea la sondaje de opinie pentru imbunatatirea serviciilor oferite.
1.4. Prelucrarea datelor cu caracter personal in scopurile mentionate mai sus se face in baza contractului in care sunteti parte, a legislatiei in vigoare, a consimtamantului dvs. si pentru satisfacerea intereselor legitime ale Operatorului.
1.5. Nu utilizam datele cu caracter personal pentru prelucrarea automata si nici pentru realizarea de profile. Nu luam decizii automate cu privire la dvs. Utilizam mijloace tehnice pentru stocarea datelor, in conditii de securitate. Nu prelucram date in scopuri secundare incompatibile cu scopurile pentru care le-am colectat.
1.6. Datele prelucrate pot fi transferate catre instantele de judecata si/sau alte institutii ori autoritati publice conform legii sau ca raspuns la anumite proceduri legale obligatorii.
1.7. Datele prelucrate se pastreaza in intervalul de timp necesar pentru atingerea scopurilor mentionate anterior, respectand dispozitiile legale privind arhivarea.
1.8. Revizuim anual Datele colectate si analizam in ce masura pastrarea lor este necesara scopurilor mentionate, intereselor dvs. legitime si/sau indeplinirii obligatiilor noastre legale. Datele care nu mai sunt necesare vor fi sterse.
1.9. In calitate de Client/Persoana vizata beneficiati de urmatoarele drepturi:
de acces – aveti dreptul sa obtineti o confirmare din partea noastra ca prelucram sau nu datele dvs., iar daca da, sa va oferim acces la acestea si informatii despre cum sunt prelucrate;
de rectificare – aveti dreptul sa se corecteze fara intarziere Datele eronate, inexacte sau incomplete;
de stergere a Datelor – aveti dreptul sa va stergem Datele cand sunt indeplinite o serie de conditii: nu mai sunt necesare pentru indeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate, v-ati retras consimtamantul si nu exista alt temei juridic pentru prelucrare, va opuneti prelucrarii si nu exista alte temei juridic, Datele au fost prelucrate ilegal, trebuie sterse pentru respectarea unei obligatii legale care ne revine ori au fost colectate in legatura cu oferirea de servicii ale societatii informationale;
de restrictionare – aveti dreptul sa obtineti restrictionarea prelucrarii Datelor in urmatoarele situatii: contestati exactitatea Datelor pe o perioada care ne permite verificarea corectitudinii acestora, prelucrarea este ilegala dar nu doriti stergerea Datelor, nu mai avem nevoie de Date in scopul prelucrarii dar le solicitati pentru apararea unui drept in instanta ori v-ati opus prelucrarii pentru intervalul de timp in care se verifica daca drepturile legitime prevaleaza asupra drepturilor dvs.;
de opozitie – aveti dreptul sa va opuneti prelucrarii Datelor atunci cand acestea deservesc interesul nostru legimit;
la portabilitate – aveti dreptul sa primiti Datele intr-un format structurat care poate fi citit automat si sa fie transmise direct altui operator;
de a depune o plangere in fata autoritatii de supraveghere;
de a fi notificat in caz de incalcare a securitatii Datelor;
de a modifica sau de a va retrage consimtamantul cu privire la prelucrarea Datelor pentru cazurile in care l-ati exprimat.
1.10. Clientul/Persoana vizata poate sa-si exercite depturile printr-o cerere scrisa, semnata, pe care ne-o transmite .
1.11. Mentionam ca interventia asupra datelor pe care ni le-ati furnizat poate fi de natura sa impiedice executarea contractului incheiat cu dvs. In acest caz, Furnizorul este exonerat de raspundere.
1.12. Pentru orice intrebari sau nemultumiri va puteti adresa si driveinautoservice@gmail.com
ACORD din data de ___.__ ._____
privind prelucrarea datelor cu caracter personal
Subsemnatul/a ____________________________, cu domiciliul in ____________________________, identificata cu CI seria ___ nr. ________, eliberata la data de ____________ de _____________, in temeiul art. 6, alin.1 din GDPR, imi exprim in mod expres si voluntar consimtamantul ca SC Mironimob SRL, cu sediul in Sibiu, str. Stefan cel Mare, nr. 192 sa colecteze si sa prelucreze datele oferite de mine care au caracter personal, mentionate mai sus, pentru satisfacerea intereselor sale legitime, incluzand asigurarea securitatii persoanelor si bunurilor aflate in si la sediul sau, prezentarea serviciilor si produselor acestuia, evaluarea gradului meu de satisfactie si participarea mea la sondaje de opinie pentru imbunatatirea serviciilor oferite.
Confirm ca am fost informat cu privire la drepturile mele in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Sunt de acord / Nu sunt de acord cu primirea de notificari prin SMS/WhatsApp/e-mail.
Client/Persoana vizata
_________________________________________
Nr. __________Data _____________
Furnizor MIRONIMOB SRL
Client/Delegat ______________________________________
Probleme semnalate de Client/Solicitari
__________________________________________________
PROCES-VERBAL DE PREDARE- PRIMIRE (PVPP)
Dl/dna. ____________________, in calitate de Client/Delegat preda catre MIRONIMOB SRL, in calitate de Furnizor, autovehiculul cu nr. de inmatriculare ______________ in vederea prestării serviciilor contractate.
Stare exterioara autovehicul: descriere (ex: dc este spalat, zgarieturi, deformari, etc)_____________________________________________________________
Stare interioara autovehicul:
________________________________________________________________
Următoarele accesorii lipsesc in momentul predării autovehiculului :
__________________________________________________________________________
Nivel carburant – _______________________________ (nr. km)
Clientul a luat cunostinta de Conditiile Generale ale contractului de service, de Definiții (Anexa nr. 1), de Condițiile de garanție (Anexa nr. 2) si de condițiile de prelucrare a datelor cu caracter personal (Anexa nr. 3).
Furnizor Client/Delegat
MIRONIMOB SRL _______________________________________